122 Міжнародний аеропорт «Ужгород»
Ексголова Закарпатської обласної військової адміністрації Віктор Микита розповів про можливість експлуатації міжнародного аеропорту в Ужгороді.
Про долю летовища посадовець, який зараз є заступником Керівника Офісу Президента України, розповів у інтерв’ю LB.ua.
Зі слів Віктора Микити, питання відкриття ужгородського аеропорту поки що на паузі. Летовище передали Міністерству внутрішніх справ. Тут планують створити європейський хаб авіазабезпечення цивільного захисту. Інших аеропортів у області немає. На території Закарпаття є старий військовий, який знищений. Інші перепродані з купою кримінальних проваджень.
«Аеропорт в Ужгороді може забезпечити чартерні громадські рейси, нерегулярні. Політика МВС це дозволяє. ДСНС – це цивільна авіація, не військова. Військових літаків там не може бути, логістика невдала в цілому», – наголошує Віктор Микита.
Ексочільник Закарпатської ОВА зауважив, що є й інша проблема — відстань. До Закарпаття від Києва — 800 кілометрів. Від Харкова ще далі.
«Якщо дивитися логістику, інколи зручніше доїхати потягом до польського аеропорту й полетіти відразу в усі сторони, ніж їхати до Закарпаття. Треба зробити дорогу, покращити залізничне сполучення», – прокоментував Віктор Микита.
Нагадаємо, що у серпні 2022 року тодішній голова Закарпатської обласної ради Володимир Чубірко заявив про можливість відновлення пасажирських рейсів з міжнародного аеропорту «Ужгород». Можливість запуску пасажирського перевезення пояснювали тим, що злітно-посадкова смуга частково розташована у повітряному просторі Словаччини, який є відкритим. Закарпатська обласна рада вже навіть виділила на роботу ужгородського аеропорту 26 мільйонів гривень. Проте у липні 2023 року управління міжнародним летовищем перейшло до Закарпатської військової адміністрації. А вже у травні 2024 року прокуратура через суд прагнула повернути громаді землі аеропорту, оскільки виявилося, що земельну ділянку, розташовану прямо під стоянкою для літаків, віддали у приватну власність.