Щоб газова паливна система на вашому авто працювала коректно та безпечно, економно витрачала паливо та прослужила якомога довше, необхідно обов’язково проводити її технічне обслуговування. Для ГБО 2 та ГБО 4 виробники рекомендують періодичність регулярного ТО-2 через кожні 10 тис. км пробігу, а для систем 5 та 6 покоління – через 45 тис. км. Які роботи мають виконуватися при цьому, та чи варто займатися ними самостійно, чи краще замовити обслуговування ГБО у Львові на спеціалізованому автосервісі, такому як «Час Газу» – про все це читайте у нашій статті.
Загальні рекомендації щодо технічного обслуговування ГБО
Після встановлення на автомобіль газового обладнання необхідно:
1. пройти ТО-1 після 1000–1500 км пробігу. Воно проводиться установником безкоштовно та передбачає проведення комп’ютерної діагностики та перевірку герметичності системи, надійності кріплення її деталей та вузлів. При необхідності виконується підтяжка кріплень та остаточне налаштування ГБО;
2. дотримуватись інтервалів між сервісами ТО-2, оскільки вони передбачають цілу низку важливих робіт:
- комп’ютерну діагностику;
- регулювання за потреби редуктора-випарника у ГБО 2 покоління;
- діагностику газових форсунок та їх чищення на стенді через 30-40 тис. км для ГБО 4, та 45-50 тис. км – для ГБО 5;
- чищення клапана подачі газу;
- заміну газових та тосольних шлангів, при виявленні пошкоджень;
- перевірку герметичності газової системи;
- перевірку та підтяжку кріплень газового балона та інших елементів ГБО, адже при вібраціях вони можуть послаблятися;
- чищення електричних контактів;
- перевірку на стенді свічок запалювання хоча б через кожні 15 тис. км;
- зливання конденсату, що накопичується в газовому редукторі, через 20 тис. км;
- промивання або заміну фільтра зовнішнього заправного пристрою та ревізію насоса подачі газу, що встановлений у балоні (для ГБО 5 та 6 покоління);
- регулювання на налаштування після повторної комп’ютерної діагностики;
3. дотримуватись термінів заміни:
- ущільнювальних прокладок у форсунках через 40 тис. км пробігу;
- ремкомплекту редуктора через 75-80 тис. км, але не рідше 1 разу на 2 роки;
- фільтрів тонкого та грубого очищення – кожні 40 тис. і 20 тис. км відповідно;
4. вносити відомості про проведені роботи до сервісної книжки, щоб не пропустити регламентовані терміни заміни ремонтних комплектів, фільтрів та інших елементів;
5. обов’язково готувати ГБО до нового сезону при переході з літнього складу газу на зимовий і навпаки. Сезонне ТО має проводитися двічі на рік з продуванням трубопроводів стисненим газом, заміною фільтрів, промиванням редуктора та системи охолодження, а в ГБО 2 – ще й змішувача. Ці роботи зазвичай проводять при черговому ТО-2.
Для більшості робіт ТО потрібне спеціального обладнання, а обслуговування ГБО можуть проводити лише підготовлені фахівці, що мають відповідний допуск. Тому не варто займатися цим самостійно, тим більше, що вартість ТО в автосервісі цілком доступна.
Правила експлуатації ГБО
При експлуатації автомобіля з ГБО, якщо ви відчули запах газу, різко збільшилася його витрата, або виникли проблеми з двигуном (він став глухнути, зовсім не заводиться на газі), необхідно переключитися на бензин та відвідати газовий автосервіс для позапланового ТО.
Проходити рідше технічне обслуговування можна лише за умови встановлення ГБО 5 чи 6 покоління. У Львові це якісно зроблять в автосервісі «Час Газу». Щоб вирішити, чи потрібно це вам, перейдіть за посиланням https://gaz-time.ua/uk/vstanovlennya-hbo-5-pokolinnya-lviv та ознайомтеся з перевагами та недоліками таких систем.