Ви захоплюєтеся туризмом або історією і вам є що розповісти про Закарпаття — це може стати джерелом доходу. У цій статті ми розповімо про те, як створити і розкрутити тематичний сайт, а також про те, як місцеві домени zakarpattia.ua та uzhgorod.ua допоможуть у локальному просуванні проєкту.
Створюємо сайт покроково
Створення веб-ресурсу потребує ряду послідовних кроків, які допоможуть сайту з’явитися в інтернетів. І потім знадобляться зусилля для того, щоб розвивати та популяризувати свій проєкт.
Як купити домен і хостинг
Всі веб-ресурси працюють в мережі завдяки двом складовим — це хостинг сайтів та домени. Домен — це ім’я сайту, а хостинг — це місце, в якому він розміщується.
Найкращий варіант — знайти хостинг-провайдера, в якого можна вирішити всі питання за раз: купити хостинг сайту (для початкового блогу достатньо мінімального пакета), доменне ім’я, SSL-сертифікат, використати автоустановщик CMS або простий конструктор сайтів, на якому можна створити сайт, просто клікаючи мишкою.
Втім і один з популярних рушіїв (систем керування контентом), наприклад, WordPress, теж не буде складним в опануванні. Для нього існують готові теми, які можна встановити в кілька кліків. Обирайте прості, легкі і світлі шаблони, у яких не буде нічого, що ускладнить завантаження сайту для відвідувачів.
Для того, щоб просувати сайт про Закарпаття, варто обрати географічну доменну зону: zakarpattia.ua для області або uzhgorod.ua для самого міста. Також для Ужгорода є скорочений домен uz.ua — можна взяти і його. Але загалом краще брати ширшу тематику і розповідати не лише про обласний центр, а і про все Закарпаття — тоді буде більше цікавих тем для статей. Локальний домен буде одразу сповіщати відвідувачів на те, що вони побачать на сайті.
Українські географічні домени недорогі, мають багато вільних імен, і при цьому цілком надійні та підходять для SEO-просування. Ба більше — для регіонального просування вони краще, адже Google ставитиме такі сайти вище в локальному пошуку порівняно з такими ж, але на міжнародних доменах.
Створення та публікація контенту
Головне на сайті — це тексти та зображення. Їх можна як створювати самостійно, так і купувати у фрілансерів.
Якщо ви не вмієте гарно фотографувати, спробуйте домовитися з кимось із фотографів-початківців. Вони можуть погодитися на вигідну співпрацю за рекламу або невелику оплату. Також існують стоки з безкоштовними фото, і дещо можна «зловити» там.
Закарпатські краєвиди на стоковому сайті Unsplash
Важливо, щоб блог:
- регулярно оновлювався;
- містив актуальну інформацію.
Можна розповідати про туристичні місцини і закинуті будівлі, кафе і парки, дороги обласного значення, новини — головне щоб вам подобалося те, про що ви пишете.
Монетизація сайту
Сайти живуть з реклами, і для їхньої монетизації існує одразу декілька шляхів. Що можна розміщувати на сторінках веб-ресурсу:
- контекстну рекламу;
- рекламні банери;
- рекламні статті;
- платні посилання на інші сайти.
Також можна спробувати продавати через сайт ті чи інші інформаційні послуги: гайди, екскурсії, платні вебінари, навіть закарпатський мерч, але це окремий вид роботи, і навряд ви будете одразу до нього готові.
Для того, щоб люди захотіли купувати рекламу, сайт має бути «живий», тобто регулярно оновлюватися і мати постійний приток відвідувачів, тобто трафік. Отже, сайт потрібно, по-перше, створити, а по-друге — розкрутити. Що більше читачів, то дорожчою може бути реклама.
Розкрутка
Існує два методи розкрутки сайтів: SEO, тобто оптимізація статей так, щоб по популярних запитах сторінки вашого сайту видавали вище за інші, і нативний — тобто коли люди самі приходять за посиланнями. Важливо балансувати це.
SEO
Можна скористатися різноманітними інструментами, щоб дізнатися, за якими запитами люди шукають інформацію по вашій темі: Google Adwords, Seobility тощо. Подивіться, що людям цікаво знати про Закарпаття, і постарайтеся додати до матеріалів сторінки на цю тему, вписуючи в текст відповідні ключові запити — наприклад, «озера Закарпаття», «замки Закарпаття».
Щоб швидко просунути сторінку, можна домовитися з іншими тематичними блогами про обмін посиланнями на такі теми або запропонувати тим, кому це цікаво, розмістити лінк на відповідну статтю на своїх ресурсах. Проте SEO завжди підкріплюється живою взаємодією і покращується внаслідок такої взаємодії.
Соцмережі та комунікація
Парадоксально, але, щоб сайт почав заробляти гроші на рекламі, спершу треба зробити рекламу сайту. У нього має бути прив’язка до тих чи інших соціальних мереж, групи чи офіційні сторінки. Можна роздати флаєри з адресою чи QR-кодом, повідомити знайомих, що тепер існує такий сайт, рознести лінки по тематичних спільнотах, анонсувати нові статті у власному профілі в соцмережах.
Блогери не уникають також тематичних офлайнових і онлайнових зустрічей — фестивалями, конференціями, вебінарами, де є можливість сказати про себе.
Ще один гарний спосіб — гостьові пости від відомих в галузі краєзнавства, туризму чи інших дотичних до теми людей: на своє інтерв’ю чи статтю вони обов’язково розповсюджують посилання, щоб інші також змогли прочитати.
Якщо регулярно і послідовно займатися розкруткою сайту, не забувати оновлювати його — згодом можна буде подумати про монетизацію. Для того, щоб сайт почав приносити дохід, знадобиться кілька місяців, приблизно півроку.