Комісія з вивчення діяльності Свалявського ВУКГ виявила необґрунтоване збільшення витрат на закупівлю палива

Заправка АЗСІлюстративне фото: Pixabay

Згідно з тендерною документацією, у 2021 році КП “ВУКГ” Свалявської міськради придбало 37 тонн пального, у 2022-му — 53 тонни, у 2023-му — 45 тонн, у 2024 році — 60 тонн: 15 тонн бензину А-95 та 45 тонн дизпалива.

Про це виданню Svaliava.net розповів депутат міськради Володимир Чумак, який очолює тимчасову комісію з вивчення фінансово-господарської діяльності “комуналу”.

“Споживання пального на підприємстві стрімко зростає з кожним роком, хоча контроль за його використанням на критично низькому рівні.

Під час перевірки встановлено, що не проводиться списання паливо-мастильних матеріалів на підставі чеків ЕККА, РРО.

Тобто йдеться про порушення виконання Постанови Кабміну від 20 грудня 1997 р. №1442 “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами”, де в пункті 9 вказано, що розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку.

Разом з продукцією споживачеві у обов’язковому порядку видається розрахунковий документ
установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару”, — зазначив депутат Чумак.

За його словами, КП “ВУКГ” здійснює закупівлю ПММ в талонах, і при заправці на АЗС не отримує будь-яких підтверджувальних документів, що є неправдоподібним.

“Керівник “комуналу” та його заступник стверджують, що зберігання та дозаправка службових автомобілів та спецтехніки здійснюються безпосередньо на території підприємства, що є заборонено, хоча в більшості шляхових листів вказується маршрут на АЗС”, — зауважив голова комісії.

Він додав, що на затверджених маршрутах зі збору твердих побутових відходів не визначена їх протяжність та норми витрат пального, одометри не працюють, а GPS-моніторинг відсутній.

На інших транспортних засобах (приклад: ГАЗель) показники одометрів на час перевірки не збігалися із записами в журналах виїзду та шляхових листах.

“Маршрути руху, вказані в шляховому листі, не відповідають дійсності, де систематичні поїздки в Мукачево, район, с. Ключарки на закупівлю автозапчастин взагалі не відбувалися, бо відсутні видаткові накладні, так само як і списання палива на ритуальні послуги із завищеним кілометражем. Для прикладу: маршрут с. Черник — Свалява сягає 76 км”, — повідомив депутат Чумак.

Шляховий лист ВУКГ СваляваФото: Володимир Чумак Подорожній лист ВУКГ СваляваФото: Володимир Чумак Журнал виїздів ВУКГ СваляваФото: Володимир Чумак

Він підкреслив, що водії, які безпосередньо використовують транспортні засоби, особисто не заповнюють шляхові листи, не фіксують показники одометрів, а усі записи в журналах та шляхівках “підігнали” вже після зауважень членів комісії щодо розбіжності.

“Окремо потребує вивчення і списання паливо-мастильних матеріалів на орендовані автомобілі та техніку, які були надані на умовах безоплатної оренди ТОВ “Аква-Поляна” та ТОВ “Контакт-5”.

За орієнтовними підрахунками, близько 25% пального, придбаного КП “ВУКГ”, не використовуються за призначенням, а формування потреб, отримання, розподіл, списання палива потребує додаткової перевірки”, — додав Володимир Чумак.

Голова комісії також зазначив, що “впровадження GPS-моніторингу, опломбування одометрів, встановлення камер відеофіксації на території КП “ВУКГ” є обов’язковим та необхідним”.

Нагадаємо, тимчасова комісія з вивчення діяльності “ВУКГ” спростувала “меценатський благоустрій” сміттєзвалища у Сваляві у 2021 році.

Джерело

Новини Закарпаття