Літопис “капітального ремонту” вулиці Шевченка у Сваляві: тендер, розірвання угоди і знову тендери

Ями на вул. Шевченка у СвалявіІлюстрація: Svaliava.net

Вулиця Шевченка у центрі Сваляви. У багатьох містян згадка про цю локацію асоціюється тільки з одним — суцільними ямами. “Немовби хтось наврочив”, — бідкаються свалявці.

На вулиці Шевченка траплялося всяке: автівки “різали” колеса, місцева автошкола показувала, як правильно їздити свалявськими “ямами”, для дітлахів проводили велоперегони з перешкодами (здогадайтеся якими), поліціянти зі стріляниною затримували водія-порушника, а хтось навіть вибоїни глиною “латав”…

Одного тільки не сталося — капітального ремонту. Хоча все могло піти за набагато кращим сценарієм.

вул. Шевченка у СвалявіФото: Svaliava.net

Угода, яку розірвали

В середині липня 2021 року Свалявська міська рада оголосила тендер на капітальний ремонт вулиці Шевченка з бюджетом у майже 13 мільйонів гривень, а вже наприкінці вересня підписала угоду з переможцем торгів — компанією “ПБС”. Так, це той підрядник, що дорогу будував у Стройному.

Згідно з договором, підрядник мав виконати капітальний ремонт дороги на Шевченка упродовж кількох місяців. Йшлося і про підготовчі роботи, і асфальтування, і влаштування в’їздів і виїздів, і нанесення розмітки, і встановлення дорожніх знаків, не кажучи вже про низку інших супутніх завдань.

“На той час це була найкраща і дуже вигідна ціна. І через те, що дорожня техніка “ПБС” вже знаходилася в межах колишнього Свалявського району. Тобто йшлося про економію на витратах, що пов’язані з її транспортуванням і розміщенням.

Був складений графік робіт, де до 31 грудня 2021 року ділянка від ТЦ “Курортний” до перехрестя з вул. Станковича мала бути заасфальтованою, інші ж роботи мали продовжитися вже навесні 2022-го”, — розповів виданню Svaliava.net міський депутат Іван Русин, який тоді курирував це питання.

На початку вересня тодішній міський голова Юрій Грига на своїй сторінці у Facebook поділився з містянами звісткою про те, що “найближчим часом стартує довгоочікуваний капітальний ремонт вул. Шевченка в Сваляві”.

5 листопада очільник громади складає повноваження, а невдовзі після цього повідомляє, що “дорогу на вул. Шевченка у Сваляві ремонтувати не будуть”.

“Так трапляється, коли власні амбіції переважують здоровий розум.

Саме таким чином влада в громаді, нехтуючи потребами людей, умисно робить все на зло — в першу чергу аби переконати всіх і кожного: те, що робив минулий голова, є неправильним і хибним. При цьому забуваючи, що і голова, і депутатський корпус спільно визначали, яку дорогу ремонтувати першочергово.

Тепер активно йде обговорення, куди розподілити передбачені для капремонту дороги кошти і як їх присвоїти”, — пише Юрій Грига у Facebook, додаючи, що “вул. Шевченка так і залишається в суцільних ямах і свалявці ще не скоро побачать там якісне дорожнє покриття”.

Тобто нове керівництво громади приймає рішення розірвати угоду з “ПБС”.

Чому ж угоду розірвали

В публічному просторі нова влада громади це питання не коментувала і не обговорювала. Очевидно, у високих кабінетах про вулицю Шевченка воліли забути.

Шевченка, Свалява, ямиФото: Svaliava.net

Але що ж послужило істинною причиною розірвання угоди з “ПБС” щодо капремонту дороги?

Подаємо запит до Свалявської міської ради і отримуємо відповідь на п’ятьох аркушах.

Найперший аргумент, який тут вказують, — зловживання з боку службових і посадових осіб.

“Депутатському корпусу Свалявської міської ради VIII скликання стало відомо про наявні факти зловживань службових та посадових осіб місцевого самоврядування в частині проведення публічних закупівель”, — йдеться у відповіді, де також додають, що “вказані факти підтвердило звернення 25.08.2025 року фахівця з публічних закупівель Свалявської міської ради Попович А. М. до правоохоронних органів”.

Наступним кроком було скликання позачергової сесії, на якій ухвалили рішення про створення тимчасової контрольної комісії щодо виявлення фактів зловживання службовим становищем посадовими особами міської ради. Тоді це питання, до речі, під особистий контроль пообіцяв взяти обласний депутат Суботовський, про що він писав на своїй сторінці у Facebook.

Утворена тимчасова комісія, як зазначають у відповіді, приймає рішення звернутися до Держаудитслужби “у зв’язку з можливим фактом порушень у сфері публічних закупівель”.

Наступний аргумент — неправдива інформація, яку надала компанія “ПБС”, тобто переможець торгів.

Якщо коротко, то “ПБС” вказала місцезнаходження постачальника в селі Поляниця, що на Івано-Франківщині (від Сваляви це 243 км), а відстань перевезення на асфальтобетон вказали 38,6 км, а на щебеневі матеріали та бітум 89 км.

Ще один аргумент — документи, що не відповідають тендерним вимогам: “Учасником ТОВ “ПБС” подано документи, які не відповідають основним вимогам ДСТУ 4163-2003, в тому числі не вказано реквізитів замовника, кому адресовано”.

Згадують і про довідки та документи щодо наявності матеріально-технічної бази, які не відповідають технічному завданню.

Тут міськрада конкретизує, що “ПБС” не підтвердила наявність гудронатронатора, лебідки, пневматичної трамбівки, киркувальника, автомобілів-самоскидів, навісних щіток тощо.

Ремонт вулиці Шевченка: наші дні

Ремонтувати дорогу на Шевченка нова міська влада таки почала. Сталося це наприкінці липня 2023 року. Мова йде про відрізок від вулиці Станковича (колишня назва — Борканюка, — авт.) до Свалявської “поліклініки”. Цим, власне, вирішили обмежитися.

Далі тема капремонту Шевченка дещо затихла, згадали ж про неї на зборах з мешканцями села Росош, які відбулися у червні минулого року. Тоді під час дискусії депутат Годя запропонував виділити кошти на ремонт дороги “від дуба до обеліска”, маючи на увазі саме ті кошти, які вторгували від продажу землі в центрі Сваляви.

Торік 16 вересня на сесії міськради ухвалюють рішення про виділення півтора мільйона гривень на капітальний ремонт вулиці Шевченка. Мова йде про 85 метрів дорожнього покриття, яке планують вимостити кам’яною бруківкою.

У жовтні міськрада оголошує тендер, який у підсумку так і не відбувся. Заступник міського голови Попович тоді пояснив це відсутністю тендерних пропозицій.

Яма на Шевченка у СвалявіФото: Svaliava.net

Затим міськрада береться за проведення тендера вдруге. Результат аналогічний — торги не відбулися. Така ж доля спіткала і втретє оголошений тендер, хоча вже за підсумками перших торгів можна було просто укласти прямий договір. Чому міськрада не пішла цим шляхом, поки залишається загадкою, як і те, чи матиме урешті вулиця Шевченка рівненьке дорожнє покриття.

І ще один важливий момент: за наявною інформацією, згадана вище тимчасова комісія зловживання чи ще якість дії подібного характеру з боку тодішніх посадовців так і не виявила.

Що у підсумку

А висновок тут один — увесь тягар наслідків ліг на плечі простих жителів громади, яким знову ж таки доводиться щоденно “підкорювати” сумнозвісну вулицю Шевченка: кому на роботу, кому — в стоматполіклініку, а кому просто щоб потрапити додому, при цьому не пошкодивши свою автівку.

Джерело

Новини Закарпаття