За інформацією: Суспільне.
Супутникові знімки будівництва дороги. WWF-Україна/Facebook
За даними Всесвітнього фонду природи рубки у пралісах призведуть до
- знищення цінних оселищ
- фрагментації лісів,
- збільшення ерозії ґрунтів
- порушення гідрологічного режиму.
"Це грубе порушення законодавства та міжнародних зобов’язань, адже праліси Карпат є національною природною спадщиною України, унікальними екосистемами, які відтворити у сучасних умовах просто неможливо. "WWF-Україна" вимагає від правоохоронців надати правову оцінку та притягнути винних до відповідальності в межах компетенції за порушення вимог охорони пралісів, а також будівництва дороги загалом", — зазначили на сторінці Всесвітнього фонду природи.
Що кажуть про будівництво лісової дороги у лісництві "Шипот"
На Facebook-сторінці ДП "Ліси України" повідомили, що будівництво дороги необхідне для проведення лісогосподарських робіт, охорони та захисту лісів. За версією відомства, проходження траси та доцільність будівництва погоджена висновком "Укрдержліспроекту", а проєкт, який пройшов всі необхідні погодження.
"Насадження відводилися в рубку на підставі актів обстеження. В акті обстеження відсутня інформація щодо належності лісового фонду до пралісів, квазіпралісів чи природних лісів, а також будь-які інші застереження. Про масштабні порушення не йдеться", — йдеться у повідомленні.
За інформацією держпідприємства, наразі кілька правоохоронних органів проводять перевірку дотримання екологічного законодавства з боку приватного проєктувальника, підрядника та працівників Карпатської філії ДП "Ліси України".
Суспільне намагається отримати коментар від представників місцевої влади та Державного агентства лісових ресурсів України.
Що відомо
У березні 2025 року підприємство оголосило тендер на будівництво дороги, що має пройти через квартали 1–3 лісництва "Шипот" та квартал 29-го Лютянського лісництва. Частина цих територій є пралісами та їх буферною зоною, де рубки заборонені законом.
Відповідно до висновку ДП "Перечинське лісове господарство", виділ 1-го кварталу з лісництва "Шипот" належить до пралісів, а виділ 2 — до їх охоронної зони. Обидва виділи також входять до складу проєктованої пралісової пам’ятки природи "Праліси лісництва Шипот". Однак всупереч цьому, у реєстрі виявлено вже видані лісорубні квитки на ці ділянки.
"Видача лісорубного квитка грубо порушує чинне законодавство України, адже праліси, квазіпраліси та природні ліси є національною природною спадщиною України відповідно до ст. 391 Лісового Кодексу України. Будь-яке втручання, включно з усіма видами рубок, будівництвом та прокладанням шляхів, випасанням худоби, промисловою заготівлею недеревинних лісових продуктів, проїзд транспортних засобів є забороненим і незаконним", — повідомили на сайті Всесвітнього фонду дикої природи.
Схема розташування траси лісової автомобільної дороги. Сайт Всесвітнього фонду WWF-Україна