З 1 липня набули чинності зміни до Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), згідно з якими побутовий споживач у разі використання електричної енергії на непобутові потреби, зобов’язаний припинити таке використання й звернутися до оператора системи розподілу та постачальника для врегулювання питання договірних відносин згідно з відповідним тарифом та ціною.
Згідно з постановою, електрична енергія, яка використовується на об’єкті індивідуального побутового споживача на непобутові потреби, зокрема для підприємницької, господарської та незалежної професійної діяльності, надання платних послуг, здійснення нотаріальної діяльності, діяльності дата-центрів, центрів обробки даних, діяльності зі створення віртуальних активів (майнінгу) та надання інших платних послуг, в тому числі у сфері сільського/зеленого туризму, повинна обліковуватися за відповідним тарифом (цінами для непобутових споживачів).
Згідно з Кодексом комерційного обліку електричної енергії,на об’єкті такого побутового споживача має бути забезпечений окремий комерційний облік електричної енергії, що використовується на непобутові потреби.
У разі виявлення оператором системи фактів споживання побутовим споживачем електричної енергії на непобутові потреби оператор системи складає акт про порушення Правил, у якому вказується зобов'язання споживача здійснити заходи з усунення виявленого порушення шляхом негайного припинення споживання електричної енергії на непобутові потреби та організації комерційного обліку на непобутові потреби та/або укладення договору з електропостачальником за відповідним тарифом протягом місяця з дня складення акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ: якщо побутовий споживач, який використовує електроенергію на непобутові потреби, самостійно (добровільно) звернеться до свого ОСР і приведе договірні відносини у відповідність, до нього не застосовуватимуть санкцій. У тому разі, якщо ОСР виявить таке порушення у побутового споживача, за фактом буде складений відповідний акт і такому споживачу буде здійснений перерахунок вартості за фактично спожиту електричну енергію за відповідним комерційним тарифом за попередні 6 місяців, а також за період із дня виявлення порушення до його усунення.
Побутовому споживачу, який використовує електроенергію на непобутові потреби, для приведення договірних відносин відповідно до законодавства слід звернутися до свого ОСР та постачальника. Алгоритму дій індивідуального побутового споживача у разі зміни потреб споживання електричної енергії на об’єкті побутового споживача на непобутові потреби, сформований Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України.
ТОВ «Закарпаттяенергозбут» закликає побутових споживачів, які використовують електроенергію на непобутові потреби, привести свої договірні відносини у відповідність до чинного законодавства. У разі виникнення запитань із цього приводу споживачі можуть звернутися як до свого Оператора системи розподілу, так і до постачальника:
- до кол-центру за номером 0-800-50-59-60;
- до Інформаційно-консультаційного центру: (0312) 42-99-92;
- до Центрів обслуговування клієнтів: https://bit.ly/3do3log
ТОВ «Закарпаттяенергозбут (Група Tolk) дякує всім сумлінним споживачам за співпрацю!